Bobinin sağlam olduğunu nasıl anlarız?
Soket söküldüğünde motorda sarsıntı veya titreşim varsa ateşleme bobini sağlamdır. Yine soket söküldüğünde motorun çalışması değişmiyorsa ateşleme bobini arızalıdır ve silindirde kıvılcım olmadığından yanma gerçekleşmez.
Bobin değeri nasıl ölçülür?
Birimi ohm’dur. Bobinlerin endüktans değeri L-metre veya LCR metre adı verilen özel bir ölçüm cihazıyla ölçülür. Ancak bir avometre ile bobin kırılması olup olmadığını anlayabiliriz.
Kalitesiz bobin nasıl anlaşılır?
Arızalı bobin nasıl tespit edilir? Araç hiç çalışmıyor: Bobin tamamen arızalı olduğu için ateşleme yapamıyor. Ateşleme olmadığı için araç çalışmıyor: Bu durum genellikle ateşleme bobinindeki bir çatlaktan kaynaklanır. … Araç ilk kez çalıştırıldığında herhangi bir sorun yoktur.
Ateşleme bobini kaç ohm olmalı?
Bobinin birincil ve ikincil sargılarının direncini bir multimetre ile ölçün. Birincil sargının direnci genellikle 0,5 ila 1,5 ohm arasındadır. İkincil sargının direnci 5-10 kOhm aralığında olmalıdır.
Ateşleme bobini gevşek olursa ne olur?
Bir bobin arızalandığında, etkilenen ilk şey aracın performansıdır. Aracın motoru sarsıntılı çalışmaya başlar ve çalıştırılması zorlaşır. Aracın çekişi azalır, bu da yakıt tüketimini etkiler. Ateşleme bobini arızası doğrudan aracın performansını düşürür ve yakıt tüketimini artırır.
Ateşleme bobinin ömrü ne kadardır?
Genel olarak ateşleme bobininin ömrü ortalama 100.000 ile 150.000 kilometre arasında olabilir. Ancak aracın kullanım şekli, bakım kalitesi ve çevresel faktörler bu ömrü etkileyebilir. Bu nedenle düzenli bakım ve kontroller olası arızaları önleyebilir ve parçanın ömrünü uzatabilir.
Bobin değeri kaç olmalı?
Uluslararası standart IEC 62271-100, bobin devre direncini ölçmek için bir yöntem tanımlar. Bobin devresinin direnç değerleri 10 ile 100 Ω arasında değişebilir.
Bobin ne zaman değişmeli?
Aşınma ve kullanıma bağlı olarak ömrü değişebilen bobinler her düzenli bakımda kontrol edilmez. Her bakımda kontrol etmek gerekli değildir, çünkü bir arıza belirtilir. Bobin kaç binde bir değişir? sorusuna cevap olarak: Hiçbir belirti yoksa 100.000 kilometreye kadar kullanılabilir.
Ateşleme bobini elektriği nereden alır?
Üç pimli elektrik bağlantısı klasik bir ateşleme bobininin bağlantısına karşılık gelir. Birincil devre güç beslemesini terminal 15 üzerinden alır. Ateşleme kesici ateşleme bobininin terminal 1’ine bağlanır ve birincil sargıya toprak sağlar. Ateşleme dağıtıcısının yüksek gerilim hattı terminal 4’e bağlanır.
LPG ateşleme bobinini bozar mı?
Bunlar arasında; LPG’nin tutuşma direncinin benzine göre daha yüksek olması ve LPG ayarlarının çok fakir karışımla çalışacak şekilde tasarlanmış olması nedeniyle, motor sıcaklığı arttıkça bobin tellerinde kopma meydana gelebilmektedir.
Bobin yandığı nasıl anlaşılır?
Ani güç kaybı, titreme, motor arızası, yakıt verimliliğinin azalması, buji yanması ve alışılmadık sesler gibi belirtiler ateşleme bobini arızasını gösterir. Ayrıca aracın arıza ışığı yanabilir. Bu belirtilerden herhangi biri ortaya çıkarsa aracı bir tamirciye götürmeniz önerilir.
Ateşleme bobini kaç volt üretir?
Amacı voltajı 2000-2500 volta çıkarıp bujide kıvılcım yaratmaktır. Ateşleme bobini kaç volt üretir diye sorarsanız, cevap en fazla 20.000 ila 30.000 volttur. Bobin içindeki yağ, bobinin aşırı ısınması gibi sorunları önler.
Bobin nasıl kontrol edilir?
Yeni model araçlarda motor gürültüsü ve tepkisi, ateşleme bobini sistemi soketini tek tek çıkararak ölçülür. Soket çıkarıldıktan sonra motorda herhangi bir şok veya titreşim varsa bobin iyidir. Ancak soket çıkarıldığında motor çalışması değişmiyorsa bobin arızalıdır.
Ateşleme bobini bozuk olduğu nasıl anlaşılır?
Arızalı ateşleme bobininin en yaygın belirtilerinden bazıları şunlardır.
Bobin arızası silkeleme yapar mı?
🔻Motor Teklemesi – Sarsıntı🔺 ⚡Ateşleme bobinleri arızalandığında, motor düzensiz çalışmaya başlar. Düzenli olarak motor teklemesi sorunlarıyla karşılaşırsınız. Aniden hızlanırken sarsıntı sorunları olabilir. Ayrıca, rölantide düşük devir ve sarsıntı sorunları yaşarsınız.
LPG’li araç bobin arızası nasıl anlaşılır?
Ateşleme bobini soketini teker teker çıkarın ve motor tepkisini kontrol edin. Soket çıkarıldığında motor titreşiyorsa, ateşleme bobini OK’tur. Soket çıkarıldığında motor çalışmasında herhangi bir değişiklik veya titreşim yoksa, ateşleme bobini veya buji arızalıdır.
Ateşleme bobini rolantiyi etkiler mi?
Arızalı ateşleme bobini olan bir araç rölantide çalışırken de titreşimlere neden olur. Ateşleme bobininin arızalanması aracın motorunun durmasına neden olabilir.
Ateşleme bobinini ne bozar?
Bunun nedenleri arasında bujilerde çatlaklar, buji kablosunun bağlantı noktalarında kısa devreler, güç kaybı veya kesintisi, kullanım ömrünün dolması, aşınma ve zayıflamaya bağlı bozulmalar sayılabilir.
Bobin yandığı nasıl anlaşılır?
Ani güç kaybı, titreme, motor arızası, yakıt verimliliğinin azalması, buji yanması ve alışılmadık sesler gibi belirtiler ateşleme bobini arızasını gösterir. Ayrıca aracın arıza ışığı yanabilir. Bu belirtilerden herhangi biri ortaya çıkarsa aracı bir tamirciye götürmeniz önerilir.